
Straż Miejska w Białymstoku rozpoczęła kampanię „Alkohol nie dla nieletnich”, która ma na celu przeciwdziałanie spożywaniu alkoholu przez osoby niepełnoletnie. W ramach akcji strażnicy sprawdzają, czy w sklepach i punktach sprzedaży alkoholu nie jest on sprzedawany nieletnim. Kontrolują też, czy są widoczne informacje o zakazie i zagrożeniach związanych z jego spożywaniem przez młodzież.
Obowiązek eksponowania takich informacji wynika z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Kampania odbywa się w okresie letnim, kiedy to – ze względu na zwiększone spożycie alkoholu – wzrasta ryzyko, że trunki trafią do osób niepełnoletnich.
W tym roku do działań prewencyjnych dołączyła również edukacja sprzedawców na temat zmian w ustawie o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. Zgodnie z nowymi przepisami, każdy punkt sprzedaży alkoholu, w którym dostępne są także wyroby tytoniowe, beznikotynowe urządzenia do inhalowania oraz ich pochodne, musi umieścić informację:
„Zakaz sprzedaży wyrobów tytoniowych, woreczków nikotynowych, papierosów elektronicznych lub pojemników zapasowych osobom do lat 18 (art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych).”
Działania Straży Miejskiej mają na celu zatrzymanie nielegalnej sprzedaży alkoholu nieletnim. Mundurowi chcą też uświadomić sprzedawców i młodzież, jakie zagrożenia zdrowotne niesie używanie alkoholu i wyrobów tytoniowych.
Wszystkie osoby pełnoletnie są również proszone o odpowiedzialność i przeciwdziałanie udostępnianiu alkoholu młodszym osobom. Kampania „Alkohol nie dla nieletnich” jest elementem szerszych działań społecznych na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa mieszkańców Białegostoku.
24@bialystokonline.pl