
W lipcu nowy lokal marki Fit Cake został otwarty przy 3367 Bloor Street West w Toronto. Już pierwsze dni zszokowały wszystkich, bo pojawiły się prawdziwe tłumy.
– Bardzo dużo ludzi przyszło i generalnie ciężko było wszystkich obsłużyć, bo kolejka była od witryny do wyjścia. Były takie momenty przed otwarciem i później, że ludzie nie mieścili się w lokalu – mówi Rafał Kościuk, właściciel marki Fit Cake.
Co ciekawe, klienci mieli przyjeżdżać nawet z dalszych części Kanady, co jest dowodem na to, że produkty bez cukru i bezglutenowe są na tym rynku bardzo pożądane.
Polską innowację za ocean sprowadziło polsko-kanadyjskie małżeństwo Elżbieta i Maks. Jak trafili na markę z Białegostoku? Dość przypadkowo.
- Chciałam otworzyć własny ciekawy biznes i zainwestować w coś zdrowego, czego nie ma jeszcze na kanadyjskim rynku – opowiada Elżbieta. – Nigdy nie pomyślałabym o Fit Cake, dopóki moja koleżanka pochodząca z Białegostoku nie podsunęła mi tego pomysłu!
Warto podkreślić, że motywacja małżeństwa, które prowadzi lokal białostockiej marki za oceanem, była też nieco osobista.
– Mam problemy zdrowotne i nietolerancje pokarmowe. Ale chcemy pomóc nie tylko sobie, ale też innym, którzy tęsknią za słodyczami, ale nie mogą sobie na nie pozwolić z powodów zdrowotnych – wyjaśnia Elżbieta, właścicielka lokalu w Kanadzie.
Jak wyglądało otarcie franczyzy za oceanem?
Otwarcie franczyzy tak daleko nie było takie proste. Wiązało się z wieloma różnymi wyzwaniami organizacyjnymi i logistycznymi. – Inwestycja i organizacja są bardziej skomplikowane niż w Polsce, gdzie wszystko jest dostępne na miejscu – przyznaje pani Elżbieta. – My musimy sprowadzać niektóre produkty, jak choćby kawę, przez ocean.
Na szczęście wszystkie trudności udało się szybko pokonać. Właściciele lokalu cieszą się też, że znaleźli dobrą lokalizację na jednej z głównych ulic Toronto, naprzeciwko dużych apartamentowców, przy największej siłowni w okolicy i strategicznej pętli autobusowej.
Otwarcie lokalu zainteresowało też media i influencerów. Pierwszego dnia punkt odwiedził jeden z dwunastu najważniejszych opiniotwórców Google w Kanadzie, którego recenzje mają zasięg 80 milionów wyświetleń. Japończyk z najwyższym statusem Google Guide, autor 13 tysięcy opinii na terenie Kanady, bardzo wysoko ocenił punkt. Docenił jakość serwowanych ciast oraz obsługę.
O lokalu informowały też polskojęzyczne media oraz Polska Agencja Prasowa w Kandadzie.
– Wiadomo, jaką opinię ma Ameryka – rządzi tu cukier – zauważa Elżbieta. – Dzieci od najmłodszych lat są karmione słodyczami pełnymi przetworzonych cukrów, co prowadzi do otyłości i cukrzycy. Ale powoli ludzie zaczynają zdawać sobie sprawę, że nie samym cukrem żyje człowiek.
Właściciele marki nie kryją swojej radości, że udało się zdobyć kolejny, wielki sukces, który z pewnością korzystnie wpłynie na to, jak firma będzie się rozwijała w przyszłości. – Rozwój Fit Cake na rynkach międzynarodowych to dla nas ogromny krok naprzód, ale też dowód na to, że idea zdrowego życia i słodyczy bez cukru ma uniwersalny wymiar – komentuje Rafał Kościuk. – Kanada to kraj z wielokulturową społecznością i rosnącą świadomością na temat zdrowego odżywiania, więc wierzymy, że nasza oferta idealnie wpisze się w potrzeby mieszkańców – dodaje.
Przedstawiciele Fit Cake przyznają, że już myślą o dalszej ekspansji na północnoamerykańskim rynku.
24@bialystokonline.pl