Podlaska Franczyza podbija Kanadę. Już jest lokalną sensacją

2025.08.13 11:20
W lipcu białostocka marka Fit Cake zaskoczyła wszystkich. Otworzyła swój kolejny lokal. Ty razem nie w Białymstoku, nie w naszym regionie, ani kraju a… w Kanadzie. Lokal szybko stał się lokalną sensacją.
Podlaska Franczyza podbija Kanadę. Już jest lokalną sensacją
Fot: Fit Cake

W lipcu nowy lokal marki Fit Cake został otwarty przy 3367 Bloor Street West w Toronto. Już pierwsze dni zszokowały wszystkich, bo pojawiły się prawdziwe tłumy.

– Bardzo dużo ludzi przyszło i generalnie ciężko było wszystkich obsłużyć, bo kolejka była od witryny do wyjścia. Były takie momenty przed otwarciem i później, że ludzie nie mieścili się w lokalu – mówi Rafał Kościuk, właściciel marki Fit Cake.

Co ciekawe, klienci mieli przyjeżdżać nawet z dalszych części Kanady, co jest dowodem na to, że produkty bez cukru i bezglutenowe są na tym rynku bardzo pożądane.

Polską innowację za ocean sprowadziło polsko-kanadyjskie małżeństwo Elżbieta i Maks. Jak trafili na markę z Białegostoku? Dość przypadkowo.

- Chciałam otworzyć własny ciekawy biznes i zainwestować w coś zdrowego, czego nie ma jeszcze na kanadyjskim rynku – opowiada Elżbieta. – Nigdy nie pomyślałabym o Fit Cake, dopóki moja koleżanka pochodząca z Białegostoku nie podsunęła mi tego pomysłu!

Warto podkreślić, że motywacja małżeństwa, które prowadzi lokal białostockiej marki za oceanem, była też nieco osobista.

– Mam problemy zdrowotne i nietolerancje pokarmowe. Ale chcemy pomóc nie tylko sobie, ale też innym, którzy tęsknią za słodyczami, ale nie mogą sobie na nie pozwolić z powodów zdrowotnych – wyjaśnia Elżbieta, właścicielka lokalu w Kanadzie.

Jak wyglądało otarcie franczyzy za oceanem?

Otwarcie franczyzy tak daleko nie było takie proste. Wiązało się z wieloma różnymi wyzwaniami organizacyjnymi i logistycznymi. – Inwestycja i organizacja są bardziej skomplikowane niż w Polsce, gdzie wszystko jest dostępne na miejscu – przyznaje pani Elżbieta. – My musimy sprowadzać niektóre produkty, jak choćby kawę, przez ocean.

Na szczęście wszystkie trudności udało się szybko pokonać. Właściciele lokalu cieszą się też, że znaleźli dobrą lokalizację na jednej z głównych ulic Toronto, naprzeciwko dużych apartamentowców, przy największej siłowni w okolicy i strategicznej pętli autobusowej.

Otwarcie lokalu zainteresowało też media i influencerów. Pierwszego dnia punkt odwiedził jeden z dwunastu najważniejszych opiniotwórców Google w Kanadzie, którego recenzje mają zasięg 80 milionów wyświetleń. Japończyk z najwyższym statusem Google Guide, autor 13 tysięcy opinii na terenie Kanady, bardzo wysoko ocenił punkt. Docenił jakość serwowanych ciast oraz obsługę.

O lokalu informowały też polskojęzyczne media oraz Polska Agencja Prasowa w Kandadzie.

– Wiadomo, jaką opinię ma Ameryka – rządzi tu cukier – zauważa Elżbieta. – Dzieci od najmłodszych lat są karmione słodyczami pełnymi przetworzonych cukrów, co prowadzi do otyłości i cukrzycy. Ale powoli ludzie zaczynają zdawać sobie sprawę, że nie samym cukrem żyje człowiek.

Właściciele marki nie kryją swojej radości, że udało się zdobyć kolejny, wielki sukces, który z pewnością korzystnie wpłynie na to, jak firma będzie się rozwijała w przyszłości. – Rozwój Fit Cake na rynkach międzynarodowych to dla nas ogromny krok naprzód, ale też dowód na to, że idea zdrowego życia i słodyczy bez cukru ma uniwersalny wymiar – komentuje Rafał Kościuk. – Kanada to kraj z wielokulturową społecznością i rosnącą świadomością na temat zdrowego odżywiania, więc wierzymy, że nasza oferta idealnie wpisze się w potrzeby mieszkańców – dodaje.

Przedstawiciele Fit Cake przyznają, że już myślą o dalszej ekspansji na północnoamerykańskim rynku.

JK
24@bialystokonline.pl

Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2025 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39